LKC: OnLine program do 02.05.2020.

Utorak, 28. april – 21:00
Retrospektiva 6. i 7. Festivala amaterske pozorišne režije – FAPOR
Onlajn na sajtu www.lkc.org.rs

Sreda, 29. april – 21:00

Selekcija kratkih filmova Stefana Arsenijevića
Onlajn na sajtu www.lkc.org.rs
Film: (A)torzija (2003, 15 min.), kratki igrani

Sinopsis: Tokom ratne opsade Sarajeva, jedina veza sa ostatkom sveta bio je tajni tunel. Sarajevski hor sprema se da kroz tunel krene na evropsku turneju kada neočekivani susret sa jednom kravom dovede u pitanje sve.

Film (A)torzija, snimljen po scenariju Abdulaha Sidrana, nominovan je za Oskara (2004) u kategoriji kratki igrani film. Ovaj film je 2003. godine dobio “Zlatnog medveda” na Berlinskom filmskom festivalu, kao i nagradu Evropske filmske akademije.

Film: Jednog popodneva, iznenada (2005, 19 min.), kratki igrani

Sinopsis: Jednog popodneva, iznenada je duhovita i uvrnuta priča koja prikazuje jedan dan u životu Vere, razvedene sredovečne stjuardese, koja sada radi kao kondukter u tramvaju. Film prati dan u kojem sve kreće naopako.

Ovaj kratki film snimljen po scenariju Stefana Arsenijevića i Bojana Vuletića, deo je međunarodnog omnibusa „Izgubljeno – nađeno“ koji je režiralo šest istočnoevropskih reditelja, svako sa svojom pričom o generacijama. Film je otvorio program „Međunarodni forum novog filma“ na Berlinskom festivalu 2005.

Stefan Arsenijević je rođen u Beogradu 1977. godine. Završio je filmsku i TV režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu gde sada predaje kao vanredni profesor. Za svoje kratke filmove osvojio je preko 30 međunarodnih nagrada. Njegov prvi dugometražni film „Ljubav i drugi zločini“ premijerno je prikazan na Berlinskom festivalu i osvojio je više međunarodnih i domaćih priznanja.

Četvrtak, 30. april – 21:00
Strings festival 2018.
Koncert: Ana Rakita, violina i Anton Davidjanc, bas – Rusija
Onlajn na sajtu www.lkc.org.rs

Transparentan, lucidan, kristalno jasan zvuk violine – i konačan, dubok bas. Apsorbujuća nežnost i energija. Dvostruka virtuoznost. Duet fenomenalnih ruskih muzičara; talentovana violinistkinja Ana Rakita i svetski poznati basista Anton Davidijanc – nešto su apsolutno jedinstveno – ne samo za naciju, već i za sve na globalnom nivou.

Muzičari visokog međunarodnog nivoa, Ana i Anton preplavljuju svojim stepenom veštine, a istovremeno pokazuju sjajan osećaj partnerstva. Njihova muzika je razumljiva za bilo koju vrstu slušaoca, osobama bilo koje dobi i opsega preferencije. Nju vole ljubitelji klasičnog džeza, fuzione muzike ali i oni koji nemaju pojma o žanrovima i stilovima. Ova muzika je za svakoga. Udara vas žestoko, uvlači vas u toplu hladnoću i sigurno će ostaviti otisak u vašem sećanju kao dragoceni pečat koji dugo ostaje.

Ana Rakita i, nadasve, Anton Davidjanc su svojim nastupom obeležili STRINGS 2018. i jedni su od najboljih muzičara koji su ikada svirali u Leskovcu.

Subota, 2. maj – 21:00
Tribina „U krupnom planu“, gost – Lazar Ristovski
Onlajn na sajtu www.lkc.org.rs

Lazar Ristovski, glumac, reditelj, producent i pisac, gostovao je na tribini „U krupnom planu“ 3. marta 2017. godine. Jedan od najpopularnijih domaćih glumaca, nadahnuto je govorio o sveukupnom stvaralaštvu, značajnim ljudima i događajima koji su uticali na njegovu karijeru, koja beleži više od 4000 predstava, preko sto filmova i televizijskih serija, gotovo sve glumačke nagrade koje se mogu dobiti na ovim prostorima i neke evropske. Dobitnik nagrade „Živojin Žika Pavlović“ za afirmaciju filmske umetnosti u svetu i drugih nagrada na „Lajfu“, govoreći o ovom festivalu rekao je da Leskovac doživljava kao prijateljsku sredinu u koju rado dolazi godinama. Osvrnuo se na svoj film „Dnevnik mašinovođe“, koji je učestvovao na više od 40 festivala i osvojio preko 15 nagrada, a te godine je bio i naš kandidat za Oskara. „Treba mnogo uložiti u kampanju da bi ljudi čuli da taj film postoji, a mi tih para nemamo. Ja sam bio u Los Anđelesu i promovisao „Mašinovođu“ pred publikom i članovima žirija na nekoliko projekcija i film je pobrao aplauze, kao i svuda u svetu“, rekao je Lazar Ristovski. Predstavljajući svoju novu knjigu „Ulična akademija“, kazao je da sebe ne smatra piscem nego pripovedačem i dodao da misli da je zainteresovao publiku.